Una de les primeres activitats proposades en grup, a COED, fou llegir unes fotocòpies d'articles, i fragments de llibres, relacionats amb la comunicació i les seves característiques: Aquests textos són els següents:
· "Una imatge val més que mil paraules" (TUSON, J. (2001). Una imatge no val més que mil paraules. Barcelona: Ed. Empúries)
El meu grup era el de "Gramàtiques del silenci", que tractava sobre la comunicació verbal i la no-verbal. Aquí teniu algunes de les frases, les quals resumeixen la síntesi del text:
- "El domini de la comunicació no verbal omple l’espai de totes les nostres sensacions possibles".
- "Els bons comunicadors han de generar actituds positives en els altres, han de ser empàtics".
- "Les diferents respostes que rebem provoquen canvis en les nostres emocions que són reflectides pel cos, sobretot per les cares (paisatge facial)".
- "Els signes no verbals poden justificar o contradir tot allò que s’ha expressat mitjançant el discurs verbal".
Adjunto blocs de diferents persones de cada membra de grup que resumia unes fotocòpies, diferents:
Aprendre i créixer
El regal de la comunicació
Escoltar i sentir
Una imatge val més que mil paraules
Gramàtiques del silenci
Avui, a COED ens han explicat, mitjançant un dossier, quin són els passos per elaborar un bon text.
El dossier tractava sobre el "Procés de composició escrita", d'autors Linda Flower i John R. Hayes; aquest últim el va actualitzar l’any 1996. Val a dir que aquest model és el més complet i el més aplicat en l’ensenyament.
Dies després de la presentació dels dos dossiers esmentats anteriorment, la professora ens va proposar una activitat per parelles. L'activitat consistia a, a partir dels dossiers, redactar una pluja d'idees, esquemes, etc., sobre qualsevol tipus de text.
Vull dóna constància que també ens han entregat un segon dossier sobre com estructurar i escriure bé un text, però aquest era més detallista.
Aquí teniu una imatge que esquematitza el contingut del dossier "Procés de composició escrita":
El procés de composició escrita
Avui, a COED ens han explicat, mitjançant un dossier, quin són els passos per elaborar un bon text.
El dossier tractava sobre el "Procés de composició escrita", d'autors Linda Flower i John R. Hayes; aquest últim el va actualitzar l’any 1996. Val a dir que aquest model és el més complet i el més aplicat en l’ensenyament.
Dies després de la presentació dels dos dossiers esmentats anteriorment, la professora ens va proposar una activitat per parelles. L'activitat consistia a, a partir dels dossiers, redactar una pluja d'idees, esquemes, etc., sobre qualsevol tipus de text.
Vull dóna constància que també ens han entregat un segon dossier sobre com estructurar i escriure bé un text, però aquest era més detallista.
Aquí teniu una imatge que esquematitza el contingut del dossier "Procés de composició escrita":
En definitiva, els dos dossiers em serviran de gran utilitat perquè si no recordo les pautes d'un text (Argumentatiu, Descriptiu, Narratiu,...) tindré a l’abast molta informació i consells que m’ajudaran a solucionar els dubtes.
En referència a, l'activitat realitzada dies posteriors a la presentació dels dos dossiers, m'ha semblat molt aprofitosa perquè quan sigui mestre i els alumnes em demanin que els avaluï els seus escrits, tindré una petita experiència de com fer-ho.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada